Dažniausiai Užduodami Klausimai:


Kada galima pažeisti transporto priemonės ratlankį?


Ratlankis gali būti pažeistas įvažiavus į duobę, kurių po žiemos, mūsų keliuose nestinga. Taip pat ratlankiams, ypač – lengvo lydinio, kenkia smūgiai į šaligatvių bortelius. Neatsargus automobilio statymas ar „nušokimas“ nuo šaligatvio, gali tapti ratlankių remonto priežastimi. Sunkvežimių ratlankius dažnai sulanksto krovinius į Rusiją vežantys vairuotojai. Užtenka kiek išleidus iš ratų orą, laiku jų nepripūsti ir legendomis apipinti Rusijos keliai padaro savo juodą darbą.


Kuriais atvejais apsimoka ratlankius lyginti, kada jau reikia pirkti naujus?


Ratlankius galima lyginti tol, kol smarkiai nepažeista jų struktūra. Taikant morališkai pasenusią valcavimo ir tekinimo technologiją, ratlankio metalo atsargos užtenka 3 – 4 kartams, mes naudojame unikalią „Vi-Tech-Vi“ technologiją, tad jei ratlankis nėra visiškai sudaužytas, jį galima lyginti gerokai daugiau kartų. Kita vertus, ratlankiai, kaip ir padangos dėvisi, tad tas keletą metų vis tiek perkami nauji. Šiuo atveju gerokai svarbiau tai, kad teisingai išlyginus visą ratlankį, o ne atskirą jo dalį, kaip kad daro kai kurie „garažiniai meistrai“, tausojamos padangos, automobilio ar motociklo važiuoklė, transporto priemonė geriau sukimba su keliu ir yra stabilesnė.


Lieti ir plieniniai ratlankiai – ar yra skirtumas?


Lyginti galima ir vienus ir kitus ratlankius. Dažnai klientai atvažiavę be ratlankių iškart klausia apie kainas. Paprasčiausias lyginimas prasideda nuo 20 lt., tačiau tik pamatę ir atlikę ratlankio diagnostiką, galime pasakyti, kiek tikrai kainuos remontas. Sužinojęs darbų kainas, žmogus gali spręsti – lyginti senus ar pirkti naujus ratlankius. Visgi, dažniausiai, lyginimas kainuoja gerokai pigiau negu naujo ratlankių komplekto pirkimas


Motociklų ratlankių lyginimas – ar jis skiriasi nuo automobilių ratlankių?


Motociklų ratlankiuose, dėl jų formos, kiek sunkiau pasiekti problemines vietas. Taip pat tvarkant motociklo ratlankį, labai svarbu stabilizuoti jo stipinus, nes, paprastai, smūgis juos išstumia iš savo pozicijų. Nestabilizavus stipinų net neapsimoka pradėti darbo, nes ratlankio kokybiškai išlyginti nepavyks ir motociklo savininkas tai greit pajaus.Beje, tai, kad ratlankis išlygintas netinkamai – pertemptas, perkaitintas, išlyginti ne visi nelygumai – anksčiau ar vėliau pajaučia ir automobilio savininkas. Deja, dažnai tai suprantama per vėlai ir tenka pirkti ne tik naujus ratlankius, bet ir naujas padangas bei remontuoti važiuoklę. Jei kyla kokių abejonių, verčiau atvažiuoti ir patikrinti ratlankius, nes patikrinimas pas mus nieko nekainuoja. Ratlankiai gali būti net ant automobilio – patys nuimsime, patikrinsime ir sumontuosime atgal.


Kokias klaidas dažniausiai daro vairuotojai – lygina patys, važinėja nelygintais?


Ratlankių lyginimas – procesas ganėtinai sudėtingas, kuriam reikia ir žinių, ir specialios įrangos. Jeigu pigius, senus ratlankius galima bandyti patiesint patiems naudojant plaktuką ir „tarpinę“, kuri perduoda plaktuko smūgį pačiam ratlankiui, tai naujus ar lengvo lydinio ratlankius taip galima rimtai (kartais ir nepataisomai) sugadinti. Mūsų naudojama „Vi-Tech-Vi“ technologija išsiskiria tuo, kad ratlankis lyginimas palaipsniui, be staigių peršokimų, tikrinamos ir lyginamos ne tik aiškiai matomi, bet visi esantys nelygumai. Tik kompleksinis viso ratlankio paviršiaus lyginimas duoda norimą rezultatą – padanga užsimauna gerai, sandariai, ratlankis ją laiko, automobilis stabiliai laikosi kelyje.



Kokias dar klaidas daro vairuotojai?



Atskirais atvejais gali būti taikomas „ortopedinis“ ratlankio tiesinimas. Tarkim, žmogus nusipirko naujas padangas, bet paaiškėjo, kad viena iš jų pagaminta ne visai kokybiškai ir nestabiliai laikosi ant ratlankio. Tokiu atveju, vėlgi atsargiai ir tolygiai, ratlankis „ištempiamas“ taip, kad padanga ant jo tinkamai laikytųsi. Taip žmogus gali saugiai važinėti tiek, kiek jam reikia, o jei įsigis naujas padangas, „ortopediniu“ būdu lygintam ratlankiui bus galima grąžinti pirminę formą. Mes lygindami ratlankius nepažeidžiame metalo struktūros, nepertempiame metalo, tad vėliau jis nesunkiai gali atgauti pradinę formą. Žmonės turėtų žinoti, kad lyginant ratlankius verčiau juos ištempti kiek per mažai, negu pertempti. Pertempus, kai metalo struktūra pakinta, ratlankio gali ir nebepavykti sutvarkyti. Aišku, atskirais, ypač sudėtingais atvejais, galima ratlankį saugiai suvirinti, tačiau tai – atskira istorija.


Jūsų naudojama technologija, kuo ji pranašesnė už kitas?


Mes ratlankių lyginimu užsiimame nuo 1994 m., šiuo metu naudojamas jau 10 kartos staklių modelis, bet nepaisant to, technologija yra nuolat tobulinama ir taip pasiekiame vis geresnių ir geresnių rezultatų. Visas ratlankio lyginimo procesas, taikant mūsų technologiją, yra kontroliuojamas – ratlankis nė minutei nepaliekamas „be priežiūros“, stebimi visi pasikeitimai. Jeigu ratlankį tenka kaitinti, matuojama viso apdorojamo paviršiaus temperatūra, nes ji turi būti daugmaž vienoda bet kurioje ratlankio vietoje. Ratlankio nelygumus ar įtrūkimus fiksuoja lazeris, tad vietos klaidoms kaip ir nebelieka. Galime ištiesinti net „aštuntuku“ sulenktą ratlankį, nepažeisdami deformacijos taškų, atliekame ir pažeidimų stabilizavimą. Dirbame panašiai, kaip juvelyrai – tiksliai ir kruopščiai, nes vėliau klaidos gali kainuoti labai brangiai.


Kaip važinėti, kad nereiktų kreiptis į Jus?


Tausokite savo automobilius ir motociklus, stenkitės vengti duobių, nelėkite per balas, kai nematote dugno, stebėkite padangų slėgį. Taisyklės paprastos, tik reikia įprasti jų laikytis.